Hur jag blev adopterad av mina katter!


visst är de söta! de hittar på så många söta roliga miner, platser att sitta/ligga på/i.
mina söta katter måste ju ändå vara några av de mest egendomliga katter jag någonsin blivit adopterad av (för tro mig, jag är den som har blivit adopterad/utvald av dem)
Fjant vandrade in en dag in i lägenheten, och när det visade sig att han fortsatt komma tillbaka och han inte hade en ägare (för vi kollade upp det) så till slut så vägrade han lämna efter en gång han kom hit, och han har bott här enda sen dess! Sen skulle vi ju skaffa en vän till honom, (för det föreslog Tomas, eftersom vi delar på katt "bördan") så när jag såg en annons vid ICA om katt ungar så stack jag genast dit, de hade 3 killar och en tjej, men den var bort lovad. Men bara en av de små knattarna verkade intresserad av mig, han gick runt mig, sniffade lite och medan jag tittade på de andra sötnosarna, så tittade jag bort till min väska, och vad hittar jag där?
Jo, en lite söt orange katt unge som försöker klättra in i min halvöppna handväska.
De var som gjorda för varandra, (han och min väska) det var jag bestämde mig, honom får det bli, och nu två år senare så vet jag att HAN gjorde rätt val! Knudde är lycklig och varje gång jag plockar fram just den väskan och sätter den på en soffa eller säng, så går han och sniffar på den igen! hihi, super sött!
när han var mycket yngre...
ok, detta är inte den rätta väskan, men den kom inte med på bilden, den ligger till väster, han var just och klättrade i den innan jag tog denna bild, men så hörde han nått spännande och då kom han fram och gav ifrån sig denna söta, nyfikna blick!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0