Jimmy Choo Part 2

Oki, nu har jag äntligen tagit mig ut ur min Jimmy Choo coma, detta måste ju vara den exklusivaste coma jag någonsin varit i…. ha ha, jo men det var som att ha en riktigt tung baksmälla, fast med migrän samtidigt.

Skall vi se, Var skall jag börja, jo, allt började när jag fick världens dummaste idé,(tyckte en viss individ, nämner inte vem) att jag skulle stå och vänta i kö en hel natt, i väntan på att få komma in och köpa Jimmy Choo skor.

Allt började så här, jag gick till min mamma, och sa att jag skulle vilja göra detta, och då hon vet hur mycket jag älskar mode, och hur fattig jag är då jag just nu är arbetslös, så erbjud hon att bjuda mig på lite Jimmy Choo, om jag i sin tur köpte lite Jimmy Choo åt henne. Visst har jag världens snällaste mamma?... jupp det är hon! ;)

Så efter att den dagen aldrig hunnit i säng natten innan så bestämde jag mig för att åka hem och packa sen ta en tupplur och gå till Nordstan för att stå i kön. Men så klart så blev det inte.

Jag kunde inte somna, jag låg och vräd, och sen tillslut efter mycket om och men, så lyckades jag enbart sova i 2 timmar. Gah too little sleep, men konstigt nog så var jag pigg, och det helt plötsligt kändes som när man var liten, och visste att senare under dagen skulle man få öppna julklappar.

Så jag gick upp och frågade Tomas, om han vill följa med mig in till stan då det var en fredag kväll, men så klart som den extremt snälla människa han är så kom han med mig.

Vi gick runt ett tag i nordstan,(jag med min jätte packning, se bild nedan) sen gick vi till Mc D och köpte lite mat, sen satte vi oss framför H&M butiken, och försökte komma på varför alla pillade på de små paketen på granen mitt i nordstan medans en vakt försökte jaga bort dem.

Efter att de stängt nordstan gick vi till centralen, där det var varmt och trevligt, satt där till strax innan 3, och sen gick jag och Tomas, runt nordstan för att hitta ett bra ställe för mig att stå på, där jag skulle kunna känna mig någorlunda säker, trotts alla fulla människor.

Till slut kom vi på att det fanns ett vakt bås, där det satt vakter dygnet runt, så jag tog min packning och placerade mig på lite bygg materiell som jag inplastade i lagom höjd som en stol, dessa befann sig som tur är under taket till parkerings husets utfart, så jag hade bra täckning då, det just då hade börjat att regna, runt 3.39, så stack Tomas, hem då han hade pratat lite med vakterna, som för övrigt var väldigt trevliga, (securitas)

Runt 4.00 så dök det upp en bil med två människor, de stog där framför ingången och inte rörde sig i ca 30min sen, kom det ut en tjej med minst lika stor väska, men inte lika full som min. Hon frågade ”är du också här för den där grejen….Jimmy Choo”, ”ja” svarade jag med ett skratt… Sedan bad hon sin pojkvän i bilen att åka hem, och vi två var de enda som stod kvar. Vi pratade i 30 min, det visade sig att hon hette Lejla, hon var från Bosnien,  hon också var född i tvillingens tecken,  hon var också 25, och hon älskade mode, och skulle helst vilja jobba med det. Vi pratade, o pratade, o pratade, sen såg vi att två tjejer var på väg mot entrén så vi kutade mot den och ställde oss innan dem.

När de kom fram så visade sig att den ena tjejen hette Vivian, och var från taiwan, hon och hennes kompis, som kom från Storbritannien,(Selina, från Birmingham,) hade åkt från Borås, där de båda pluggade textil, bara för att köpa Jimmy Choo´s kollektion. Så vi 4 tjejer stod där och pratade hade, jätte skoj i att få träffa nya intressanta människor, och då kom det en kille, vi blev lite förundrade men det visade sig att han inte var ett fyllo som gått fel, utan en kille som ville köpa skor åt sin flickvän, som bor i Iran. Han hette Amir, och hade mycket att fråga om vad tjejer gillade för skor och så, då han till en början undrade om hans flicka ens skulle tycka om de skor han på en affisch hade sett . Det var ju så klart de underbara svarta skorna, som även finns i blått.

Så där stod vi alla pratandes. Vi hade sån himla tur att vi hittade varandra så vi bestämde oss för att hålla ihop. Så jag en liten förvirrad, högludd halv greek, en bosnisk tjej, en Iranier, en Britt och en Taiwanes i en kö som bara bestod av oss.

Men nu var ju problemet att hinna föra alla andra som stod vid de andra dörrarna. För ingen annan stod ju vid våran så de måste vara någon annan stans, tänkte vi. Men  då kom våran räddning. En underbart snäll vakt, som jag tyvärr glömt namnet på, men om jag kommer på det så uppdaterar jag sen. Men iaf han hade sett att jag stått där så länge, samt att jag tror att hans kollegor hade nämt till honom att jag stått där sen 3 tiden, så han släppte in oss, då han gick in för att öppna dörren till de andra dörrarna… Mot att ingen skulle putta sig före mig i kön =). Som sagt en underbart snäll väktare!

Så vi sprang sansat in och ställde oss i den provisoriska inhägnaden, medans de byggde upp den riktiga av metall.

Jag var såååå glad, jag hade för en gång skull i mitt liv kommit först på något., ojj nu börjar detta bli riktigt långt….

Jag satta ut mitt ligg underlag, och vi satte oss och försökte att få tiden att gå, till slut kl 8 ungefär så kom butiks personal, och strax efter det så fick vi våra armband, (de första 5 i hela kön) förstå hur glada vi alla var! Så lyckliga, men nu var vi tvungna att vänta på att få komma in, det var det jobbiga för 1 min kändes som den tog 5 minuter. Så det tog verkligen en evighet, och jag var inte ensam om att tycka detta! Strax efter detta så dök det upp en kille som sa att han ville fråga oss lite frågor, och undrade om han kunde ta lite foton, vi sa så klart ja, och det visade sig att han var en frilans fotograf med GP, och strax efter det dök reportern upp, och ställde en massa frågor. Så det visade sig dagen efter att hela artikeln i GP handlade om mig och min galna dag, samt lite annat folk längre bak i kön. Men det roliga var att i hela artikeln, så stod det Anna Bondesson, istället för Anne Bondesson, så jag var lite pissed off kan man väl säga, sen skall jag inte nämna om hur jag tycker jag ser ut, men jag var skit trött 2 timmars sömn på 48 timmar, nä det gör jag nog inte om igen!

Men till slut när vi kom in i butiken så stod all personal upprada och färdiga att mota oss när vi kommit in en bit, så började de att klappa, det kändes som ett mycket värdigt bemötande efter all den väntan. Efter som jag och Lejla hade en bra strategi, så hade vi bestämt att hon skulle gå upp hålla kön, och jag skulle grabba tag i hennes klänning och min mammas. Sen möta henne där uppe, ja du det var kaos och anarki där uppe. För när vi väl kom in i den jätte lilla inhägnaden som skorna och accessoarerna fanns i så började folk trängas som bara den, och en del rev ner lite saker, men som tur är så hjälpte butiks tjejerna mycket till.

Men för att göra en lång historia kort så lyckades jag komma med i GP, jag lyckades få tag på allt min mamma skulle ha och jag fick tag på skor åt mig samt en väska och ett armband. En lyckad dag, med minnen för livet och nya vänner, hoppas jag ;)

 

Lägger upp lite till bilder i inlägg nr 3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0