Förkylning...

Rätt många är förkylda just nu, det regnar ute hemma hos mig, och jag väntar på att få höra från min mamma hur hon mår idag. Ja, hon har varit sjuk i 2 1/2 vecka nu, som tur är så är det inte svininfluensan, min mamma är bara en av dessa många personer runt om i världen, som har oturen att bli sjuk lätt. Hon har även tyvärr lätt att få lågt blodtryck, så man blir lite orolig då hon blir sjuk, för alla vet ju att när man är sjuk så har man inte alltid så bra matlust. Och har man lätt att få lågt blodtryck så är dålig matlust din värsta fiende!
Jag är ofta den som får se till att hon tar hand om sig själv när hon är sjuk, men just nu (slipper) behöver jag inte det, för hon har Tommy, sin ny-förlovade "man".
Men klart att jag oroar mig iaf, det är bara jag och min mamma, nu pappa är ju på Cypern, så det är ju inte som vi har den bästa kontakten, men klart att man tar hand om mamma extra mycket nu när man inte har några fler släktingar här i Sverige.
Så alla ni som läser detta håll tummarna att min mamma bli bättre, för jag hatar att vara orolig över henne och hennes hälsa, det är inte skoj.
Men nu skall jag till ica och hämta ut lite post, samt köpa juice för jag är helt galen i Brämhults Apelsin juice, kan dricka den heela dagarna ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0